fbpx

Praktisk info

Start/mål

Startområdet ligger i Dyrehaven, ca. 900 m fra Ved Fortunen, 2800 Lyngby. Målområdet ligger Ved Fortunen. Se kort her

Vis “Ved Fortunen” på kort. Starten går søndag d. 6. oktober kl. 11.00

Vær opmærksom på at komme i god tid, da man skal gå de 900 m til startstregen.

Ruten

Distancen er 13,3 km. Ruten ser ud som følgende:

Væskedepoter

Der er uddeling af saft og vand ved Eremitageslottet, som passeres to gange, og i målområdet. På grund af de særlige regler i Dyrehaven må arrangørerne kun uddele væske.

Toiletter

I målområdet vil der være opstillet toiletter og urinaler, som kan benyttes både før og efter start.

Førstehjælp

Røde Kors-teltene er bemandet med både samaritter og læger. Teltene er placeret ved mål. Endvidere er der samaritter ved 10 og 12 kilometer. Langs ruten er der samaritter med ekstra kompetencer. Vigtigt: Alle deltagere starter på eget ansvar.

Kontakt Røde Kors på dagen på: 40 712 112

Omklædning

På dagen har du mulighed for omklædning i pavilloner nær Hotel Fortunen. Det er ikke tilladt at efterlade sine ting i disse pavilloner. Der vil være både en til herreomklædning og kvindeomklædning.

Derudover er der omklædning, toilet- og badfaciliteter på Trongårdsskolen.

T-shirts

Til Eremitageløbet i år er der T-shirts. Er du i tvivl om, hvilken størrelse du skal vælge, kan du se CRAFTs størrelsesvejledning her.

Værdiopbevaring

I år bliver det muligt at få sine værdigenstande (mobil, nøgler, pung) opbevaret. Kom i god tid for at være sikker på, at du når det inden løbet. Det er ikke muligt at få sin taske opbevaret.

Modtagelse af startpakke (startnummer + t-shirt)

Startpakker kan tilsendes mod et gebyr på 50,- ved tilmelding indtil d. 15. august. Ellers kan startnummer afhentes til Friløbet d. 22. september på Østerbro Stadion, d. 5. oktober i Dyrehaven kl. 14-17 eller d. 6. oktober inden Eremitageløbet fra kl. 8. Deltagere som har tilkøbt at få startpakken tilsendt med posten, vil modtage deres startpakke ultimo september.

Aflysning

Såfremt Eremitageløbet må aflyses på grund af vejrlige forhold eller andre uforudsigelige forhindringer, vil dette blive annonceret på hjemmesiden www.elob.dk så hurtigt som muligt. Det bemærkes, at du ikke kan få dit tilmeldingsgebyr tilbage, uanset om Eremitageløbet må stoppes på grund af vejlige forhindringer eller andre uforudsigelige forhold, der opstår, efter at løbet officielt er sat i gang. Dvs. at i tilfælde af aflysning pga. force majeure kan arrangøren ikke pådrages ansvar, og der er ikke mulighed for refundering af tabte omkostninger i forbindelse med arrangementet. Dertil vil indbetalte gebyr ikke blive refunderet, da det er omfattet af forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, hvilket betyder, at deltagere ikke har fortrydelsesret, når først bestillingen af et startnummer er gennemført.

Overdragelse/salg af startnummer

Det er muligt at overdrage eller sælge det tilsendte startnummer til en anden løber. Sker det, bør oplysningerne på dette års tilmelding opdateres. Det gør du ved at følge det link, der er i bekræftelsen, du modtog på mail, da du tilmeldte dig. Brug login & password fra samme mail.

Jubilæumsnål

Løbere, der gennemfører årets Eremitageløb nr. 5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45 eller 50 får ultimo oktober tilsendt en jubilæumsnål. For at modtage nålen skal man ved tilmelding oplyse, hvilken jubilæumsnål man ønsker at bestille og hvor mange gange, man har gennemført Eremitageløbet.

Tilskuere

Tilskuere er meget velkomne, blot de overholder skovens regler. Lad vildtet være i fred. Respektér afspærringerne og undlad at gå på løbsruten. Smid ikke affald.

Facebook
YouTube
Instagram